Her Infernal Majesty (galstyan) wrote,
Her Infernal Majesty
galstyan

ՀՀ տարածքի «հին» եկեղեցիների սարսափելի աղետալի վիճակի հիմնական պատճառը ոչ թե երկրաշարժերը, սողանքները, սելջուկ թուրքերի կամ այլևայլ ցեղերի արշավանքներն են, այլ հավատացյալները: Ով կքանդի եկեղեցին ավելի լավ, քան մեր տեղական քրիստոնյան: Ինչո՞վ ա տարբերվում 7-րդ դարի քանդակազարդ քարակոթողը քերող, մեր ժամանակներում ապրող հայ քրիստոնյան 10-րդ դարում ապրած, տափաստաններից նոր եկած («ծառերից նոր իջած») ու նոր-նոր մահմեդական դարձած թուրքից, ով տաշում ա հայկական խաչքարի կենտրոնական խաչը՝ տեղում սեփական մոտիվներն ավելացնելու համար: Ընդ որում՝ 20-21-րդ դարի հայը հավատում ա, որ սրբերի պատկերներ իր վրա կրող կոթողից ստացած փոշին բուժիչ ա ու հրաշագործ: Անխոս, լիքը բաներով տարբերվում ա: Ուղղակի թուրքի հետ համեմատվելը հիմա ցավոտ ա:
Հետո, չասեմ՝ ինձ հունից հանում ա, բայց, համենայնդեպս, նյարդայնացնում ա էս կիրառական վերաբերմունքը եկեղեցիների նկատմամբ: Ու մի կողմ, որ ես քրիստոնյա չեմ: Չեմ ասում, թե ՀՀ-ն պիտի լինի «թանգարան բաց երկնքի տակ», քավ լիցի. եթե ինձ մի բան էստեղ հունից կարող ա հանել, ապա միայն էդ արտահայտությունը: Բայց մոմ վառել պետության կողմից պահպանվող հուշարձանի պատերի՞ն: Էս թեման ծամված ա, որքան որ ծամված ա Հաղարծնի վերանորոգման թեման, բայց էդ երկու թեմաների ծամծմվելուց ոչ մի արդյունք հոմ չի եղել: Պատմած կլինեմ մեր գյուղի մատուռի պատմությունը. հորս ասելով՝ գյուղում ունեինք մի հի~ն խաչքար: Տենց, օրերից մի օր մեր գեղացի մեկը երազ ա տեսնում, երազին տո լի Մարիամն ա գալիս, տո լի Հովհաննես Մկրտիչը, ու չեմ հիշում արդեն՝ ինչ ասում: Էս մեր գեղացին վեր ա կենում մյուս օրը ու հասկանում, որ պիտի մատուռ կանգնեցնի: Բերում էս հին խաչքարը բոլոր կողմերից բետոնում ա, առնում դա պատի մեջ ու մի հատ բուդկայատիպ աստծո տուն շինում: Հիմա էս մարդուն ինչ բացատրես էլ:
Ու քանի մեզ մոտ գետափնյա սիրուն տարածքները կեղտոտ «քեֆատեղ» են, պատմամշակութային հուշարձաններն էլ մոմոտ «ուխտատեղիներ» կլինեն:
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments